Čudné praktiky niektorých predajcov – JOHN GARFIELD

John Garfield, SC Europa, Na troskách 25, 974 01 Banská Bystrica je predajňa obuvi, ktorá  sa na pohľad nelíši veľmi od tých ostatných. Len dovtedy pokiaľ si na kúpenú obuv neuplatňujete z nejakého dôvodu reklamáciu. Moja skúsenosť so službami uvedenej predajne pri uplatňovaní reklamácie razom zmenila môj názor.

Ešte vo februári 2012 som si tam zakúpil zimnú obuv. Bežným nosením sa po čase prelomili mriežky v podpätkoch. Zistíte to pomerne rýchlo lebo máte pocit, že chodíte bosou nohou po asfalte. Obuv som reklamoval v marci 2013  v uvedenej predajni.

 Odpoveď bola nasledovná citujem:

 Reklamácia uplatnená po 12. mesiacoch od kúpy.

 Podľa Občianskeho zákonníka – zákon č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov a zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení zákona č. 397/2008 z.z. Vašu reklamáciu zamietame bez odborného posudku.

            V súlade s reklamačným poriadkom, predávajúci nesie zodpovednosť len za vady výrobku a nie za zmeny vlastností obuvi, ktoré vznikli v priebehu záručnej doby v dôsledku opotrebenia, či prirodzené vlastnosti materiálu. Na základe vyššie uvedeného Vám oznamujeme, že reklamovaná vada nie je výrobnou vadou.

            Oznamujeme Vám, že v zmysle zákona 397/2008 z 18. septembra 2008, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov si môžete dať vypracovať odborný posudok v určenej dobe na adrese:

            OBUV LUNA, s.r.o.

            Stredisko záručných opráv

            Mlynská 39

            052 01 Spišská Nová Ves

 

Koniec citácie.  

Táto odpoveď ma neuspokojila, pretože prelomenie mriežky opätku predsa nemôže byť žiadna zmena vlastností obuvi a tiež nie prirodzenou vlastnosťou materiálu. Tak som sa rozhodol, že budem vec riešiť ďalej a nedám sa uspokojiť nekvalifikovanou odpoveďou predajne John Garfield. Najprv som si vyhľadal informácie o odporučenej firme, na vypracovanie odborného posudku. Urobil som dobre, pretože vyhľadané informácie ma prekvapili.

Podľa obchodného registra totiž konateľom a teda aj možným majiteľom je jedna a tá istá osoba aj firmy JOHN GARFIELD SK s. r.o., aj firmy OBUV LUNA, aj firmy IMBIZ, ktorá je uvedená na pečiatke reklamácie  (viď www.orsr.sk). Bolo mi jasné, že keď sa obrátim na firmu OBUV LUNA s požiadavkou vypracovania odborného posudku, tak mi napíšu negatívnu odpoveď.  

Tak som si našiel v zozname ministerstva spravodlivosti inú nezávislú osobu, kompetentnú na vypracovanie odborného posudku a obrátil som sa na ňu. Znalkyňa mi vypracovala znalecký posudok, v ktorom bolo jasne a zreteľne napísané, že chyba bola spôsobená použitím nekvalitného materiálu na výrobu obuvi, že ide o skrytú chybu, ktorá sa nedá zistiť vizuálne ani hmatom a prejaví sa v priebehu skúšania alebo nosenia, že ide o funkčnú chybu obuvi, znižujúcu jej úžitkové vlastnosti, chyba je neodstrániteľná, technicky a ekonomicky neprijateľná a že chyba obuvi vznikla pri jej výrobe v dôsledku nedodržania technologického postupu. Vznik reklamovanej chyby nebol ovplyvnený spôsobom užívania obuvi.

Tento znalecký posudok bol skutočne objektívny a pravdivý na rozdiel od citovaného stanoviska predajne John Garfield.

Na jeho základe som opätovne v stanovenej lehote reklamoval obuv. Pracovníčka ma kontaktovala cca po dvoch týždňoch a oznámila mi, že si môžem prísť po peniaze. A tak som nakoniec s reklamáciou uspel, vrátili mi peniaze za obuv a preplatili aj náklady spojené s vypracovaním znaleckého posudku.

Môj záver: Je skutočne poľutovaniahodné, že niektoré firmy používajú takéto maniere. Mnohé predávajú nekvalitné výrobky, zjavnú oprávnenú reklamáciu neuznajú, potom Vás odporučia na finančne a majetkovo spriaznenú firmu pre spracovanie odborného posudku, čo je podľa mňa konflikt záujmov a dúfajú, že si nedáte tú námahu a neabsolvujete podobnú procedúru ako som absolvoval ja, aby som sa dovolal nápravy.

            Preto odporúčam každému, aby si hájil svoje práva a bojoval proti nekalým praktikám obchodníkov. Treba to urobiť už len z princípu. Inak Vás podobné firmy zneužijú a zarábajú na nekvalitných výrobkoch. A Vás to stojí peniaze… Sú asi zvyknutí, že ľudia obuv hodia do koša a kúpia si novú. A neuplatnenie si svojich práv je obrovská chyba spotrebiteľa…Ja však viem jedno. Vo firme John Garfield na Slovensku si už istotne žiadnu obuv nekúpim…

 

 

 

23 Odpovede to “John Garfield”

  • jobo píše:

    Zdravím všetkých podvedených, ku ktorým patrím už aj ja.
    Samozrejme ani moja reklamácia nebola uznaná na základe tzv. Odborného posúdenia fi UNICER. Rozpadnuté topánky po cca 2 mesiacoch používania, denne som v nich prešiel cca 500 m v bežných podmienkach po upravených komunikáciach. Samozrejme vina na strane zákazníka, ktorý si zakúpil obuv v dobrej viere. Žiadna chyba na strane výrobcu.
    Treba sa presvedčiť či vôbec fi UNICER ( nech aj môže byť akokoľvek spriaznená s fi John Garfield ) môže vystavovať posudky a aké. Posudky s plnou váhou môžu vystavovať iba akreditované skúšobne, samozrejme nezávislé. Seriózni predajcovia dávajú posúdiť obuv tam priamo alebo cez zákazníka, pričom všetky náklady znáša predávajúci a to aj v prípade, keď sa reklamácia neuzná.
    Pre lepší obraz nájdite si na http://www.orsr.sk spoločnosť UNICER, jej predmety podnikania a hneď Vám bude všetko jasné,…nemusíte ani pátrať po spriaznených osobách tejto spoločnosti. Je to hanba, že naša spoločnosť dovolí podnikať na Slovensku firmám s takýmito praktikami. Je to klamstvo a výsmech, na ktoré doplácajú platiaci zákazníci.

  • Heeda píše:

    https://www.facebook.com/lucia.skornova/posts/1368985213122329?pnref=story
    Prikladám odkaz na moju dokumentáciu. Myslím, že hovorí za všetko.
    Vyjadrujem veľké sklamanie s prevádzkou JOHN GARFIELD.

  • muky píše:

    Dobrý deň prajem, pridávam sa k nespokojným zákazníkom, ktorý boli tak isto “vybavený” čo sa týka reklamácie s odlepenou podrážkou. Samozrejme JG zvolila osvedčený postup – návrh znaleckého posudky od spoločnosti UNICER, s.r.o., ktorá sídli na tej istej adrese, ako samotná spoločnosť JOHN GARFIELD. Určite by to bol “NEZÁVISLÍ POSUDOK”. Veď kto by pochyboval ? Keď som na uvedené praktiky upozorňoval práve kupujúceho klienta (veď prečo nie) v obchode JOHN GARFIERLD, Bory Mall, Lamač, vedúca tejto predajne vyhlásila, že ja som si ale uplatňoval reklamáciu po 12. mesiacoch od kúpy. Inak povedané – buďte rád, že Vám tie zimné topánky vydržali necelé 2 sezóny !!! Takže ak vám stačí obuv na jednu (max. dve) sezóny, neváhajte a kupujte… Ja osobne už nikdy viac nekúpim od tejto spoločnosti ani len ponožky…
    Ešte posledná poznámka – nie je mi celkom jasné, že prečo reklamácie s odlepenými podrážkami neriešia spôsobom, ktorý by zákazník očakával – zalepením. Veď by stačilo použiť len lepidlo s ktorým pri výrobe topánok tak veľmi šetria. Že by bolo lepidlo tak drahé ? Rozhodne prichádzajú o zákazníkov a akosi im to nevadí. V každom prípade o mňa už tiež prišli.

    • Anas píše:

      Rovnaká skúsenosť. Topánky na päte strácajú pevnosť, znalecká firma UNICER reklamáciu neuznala. Oslovili sme iného znalca za ktorého sme zaplatili a jeho znalecký posudok hovorí o výrobnej chybe s presným popisom. Ani na SOI sme však neobstáli – vraj ochrana spotrebiteľa – ?????.Záruka 2 roky a pritom práva na strane výrobcu. Aká ochrana, keď zimné topánky vydržia 2 mesiace potom mesiac čakáte na vyjadrenie a aby ste nechodili bosí, tak si musíte kúpiť nové. A potom Vám povedia, že je to Vaša chyba. Len nechápem orgány ako mohli dovoliť, aby firma John Garfield mala vlastného znalca, ktorý samozrejme háji záujmy JOHN GARFIELDU.
      Nechápem, ako takáto firma môže existovať ako toto náš štát dovolí. Okrádanie ľudí.
      Nenakupujem od tejto chvíle v tejto predajni a túto moju skutočnosť podám ďalej a takú reklamu ako im urobím ja ešte nevideli.
      Nechcem byť morbidná. Ich výrobky sú súce tak akurát do truhly. Je mi z tohto tu zle. Obyčajný človek sa pravdy nedočká.

  • jjj píše:

    Tak práve som vyreklamoval vychádzkovú obuv. Najskôr sa chcem opýtať, či sa nájde vôbec niekto, komu bola reklamácia uznaná…??? Mne totiž nie. Po 11 mesiacoch som reklamoval obuv zn. Mustang, ktorá bola zachovalá, udržovaná a nosená minimálne. Roztrhla sa mi na päte. Okamžite som ju reklamoval, ešte som to stihol v pohode do roka. Odpoveď reklamácia neuznaná,s odborným posúdením z dôvodu ” nesprávneho užívania výrobku a opotrebovanie zo strany používateľa”.
    Zaujímavé. Niektoré topánky mám doma 3,4,5 rokov a sú v pohode, tieto však objektívne napísané, nosené tak 6 mesiacov, som opotreboval a nesprávne používal!!!
    Tak som trocha pátral, čo môže byť za tým. Tu sú zistenia pre tých, ktorí dopadli ako ja a nepomôžu si , nakolko kompetentné úrady to neriešia a mne sa do súdneho sporu kôli 50 eurovým topánkam určite nechce ísť.

    • jjj píše:

      1.Posudok vypracovala firma UNICER sídliaca na tej istej adrese ako John Garfield Stores s.r.o.( teda Mlynská 39, Spišská Nová Ves)
      2. Firma UNICER je umelo vytvorená firma majiteĺmi John Garfield na posudzovanie reklamácii a vypracovania odborných posúdení.
      3. UNICER je firma, ktorá nahradila bývalú firmu LUNA, ktorá mala pred pár rokmi tú istú náplň práce , ako má dnes UNICER. Spoznali ste ju niektorí zákazníci???
      4. SOI tento problém nerieši, aj keď je to asi jediná inštitúcia, ktorá s tým môže niečo spraviť. Otázka je, či chce…???
      5. Ostatné neziskové organizácie na ochranu práv spotrebiteľa o probléme vedia, ale poradia Vám iba štandardný postup. Teda nezávislý znalecký posudok (cca 50 euro) a následne súdny proces. To sa už ale JG bude chcieť určite v tichosti mimosúdne dohodnúť.
      6. A ak sa Vám do toho nechce, tak ste ďalší ako ja. Za 50 eurové topánky Vám to nestojí za námahu a tak sa aspoň posťažujete na portáloch o serióznosti firmy JG.
      7.A JG bude vysmiaty, ako sa zbavil ďalšej reklamácie bez nutného odškodnenia.
      8.Záver? Ja už sem nakupovať určite nepôjdem a “dobré meno” firmy JG budem šíriť všade okolo seba !!! A čo Vy ostatní podvedení? Zaradíte sa za mňa alebo…???

  • jarka píše:

    Tiež moja reklamácia bola zamietnutá . Vybavila pani Alžbeta Holková. baleríny som mala obuté maximálne 3x… prišli mi 2 posudky – odpovede na jedny topánky . jedna odpoved na veľkosť č.39 a druhá na veľ. č.38. pritom ja mám veľkosť č.39 a tie som reklamovala. Už z tohoto vyplýva ako fy. vychádza v ústrety zákazníkom. Nielenže predávajú obuv ktorá nie je na bežné nosenie ale majú v agende taký chaos, že nevedia komu a čo píšu.Každému zákazníkovi by sa mali ospravedlniť.Dôvod zamietnutia reklamácie v obidvoch prípadoch svojvoľné poškodenie /pritom som reklamovala jedny topánky poškodené v pätnej časti/ poškodenie č.38 /ktovie komu patrili?/ v oblasti špičiek neprimeraným mechanickým zásahom a tie ktoré som reklamovala boli č.39 odpoveď o.i. je ,že módna obuv nie je navrhnutá na bežné nosenie a iné nezmysli. Ja som si zakúpila obuv a nie papuče. Už nikdy viac si v uvedenom obchode nekúpim žiadnu obuv. Znalkyňa by sa mala poprechádzať v týchto topánkach aby vedela posúdiť kto si svojvoľne poškodzuje. Ďakujem pekne za takú odborníčku. Zákazník je na chvoste pri uplatnení reklamácie.

  • arretha píše:

    pridavam sa:
    http://www.john-garfield.com – nekvalitne topanky, ktore nevyreklamujete
    pridavam sa ku nemalemu mnozstvu zakaznikov, ktori mali tu smolu, ze nakupili v tejto firme topanky. Nie som prva a ani posledna, ktorej sa po cca mesiaci prejavila chyba. V mojom pripade to bol zadrhavajuci sa zips. Kedze som si nebola vedoma neadekvatneho zaobchadzania, tak som sla cizmy vyreklamovat. Na predajni sa uz rozculovala ina zakaznicka, ktora reklamovala topanky 3 krat… mala tu smolu, ze sa jej chyba zopakovala vzdy na inej topanke… tato fima si dava dokladne zalezat na tom, aby sa reklamacny proces tahal zakonnych 30 dni. To iste bolo aj v mojom pripade. Nedali si namahu mi zatelefonovat, ale v 30 den mi prisiel listok z posty, ze tam mam list. No a v liste pisane, ze reklamacia je neuznana. Tak som sla s cizmami ku obuvnikovi, nech mi ich opravi. A ten vravi – ak vam ich opravim, tak ako keby som vas okradol – chyba sa zopakuje, lebo su cizmy krivo site na troch miestach. Ajhla!! Takze nie, ze moja chyba, ale VYROBNA chyba! Naozaj – pas kozenky pod zipsom bol na jednom mieste siroky pol centimetra, na druhom mieste 2 centimetre…. Tak som to sla reklamovat znovu a co asi? Neuspela som! Posudok totizto J. Garfieldu robi firma Unicer, ktora mala davnejsie spor s inym zakaznikom, ktory im dokazal, ze su prepojeni, takze kvoli konfliktu zaujmov si dali zalezat na tom, aby sa uz nedalo dokazat prepojenie – vymenili mena vo vedeni (adresu ale nie, hm…). Takze, vykrucaju sa ako sa da, su absolutne neprozakaznicki, predavaju nekvalitu bez najmensej ochoty si to uznat a zakaznikovi nahradit SKODU, ktoru mu takto sposobia. O arogantnom pristupe predavcky menom Matejcikova, ktora arogantne tvrdila, ze cizmy vidi, ze su site rovno ani nevraviac…. Takze, ak mate zbytocne vela penazi, casu, pevne nervy a tesite sa, ked vam neuznaju opravenenu reklamaciu – hor sa nakupovat do John – Garfield!!!

  • eva píše:

    Ja mám posudok od UNICER,sr.o. Javorová 14/2 SNV, posudzovateľ sa volá Ingrid Pančárová. Pozdravujem ju. John Garfield mi čerstvo zamietol reklamáciu čižiem, ktoré som nosila necelé tri mesiace a úplne sa mi rozpadli ,odlepili sa obe platformy po jedinom snehu tejto zimy. Odpoveď? Môžem si za to sama, vraj som obuv “nesprávne používala..”Neviem O NIKOM, komu by John Garfield reklamáciu uznal. Viete o niekom? Lebo to, s akou aroganciou a drzosťou si táto firma dovoľuje okrádať zákazníka, je priam šokujúce. Predáva šmejdy za nie malý peniaz a keď sa rozpadnú, zákazník si je nútený kúpiť novú obuv. Za sezónu si tatkto Garfield dolova NAKRADNE z vrecka zákazníka riadny balík. Je mi záhadou, ako to ,že absolútna ignorácia práv spotrebiteľa ešte nikomu nevyklala oči a NIKTO nepodnikol právne kroky alebo nepodal sťažnosť na príslušné orgány, vrátane orgánov činnom v trestnom konaní? Alebo je táto firma proti postihom imúnna?

    • samuel píše:

      S reklamáciami do roka zvyčajne problém nemajú. Po 12-tich mesiacoch si však treba dať vypracovať posudok do externej spoločnosti – firma Unicer totiž sídli na rovnakej adrese, na akej má sídlo aj John Garfield. Podľa výpisu z obchodného registra sú majiteľmi týchto firiem dve rôzne osoby – možno susedia, možno švagri. V každom prípade sa netreba vzdávať!

    • nicooool píše:

      ja som reklamovala topánky kt. boli kúpené v okt. 2015 včera mi prišla tá istá odpoveď ako všetkým …čižmy sa rozlepujú od podrážky na viacerých miestach sú už aj diery a mala som ich obuté max. 20krát

  • Jaro 94 píše:

    Pripájam sa k článku “Čudné praktiky …”. Textácia odpovede je taká istá, len trochu pozmenili paragrafy. Ja som reklamoval topánky po roku a jednom dni. JAsné, že mi to zamietli. A dôvod : pretože som reklamáciu podal až po 12. mesiacoch od kúpy. Prepokladám, že moju poškodenú topánku nikto ani nevidel. Pomohlo by mi, keby ste mi niekto poslali kontakt na NEZÁVISLÚ osobu, ktorá by mi urobila posudok. Ďakujem.

  • katarina píše:

    Dobry den,

    pripajam sa k predchadzajucim prispevkom a urcite nikomu neodporucam nakup v uvedenom retazci predajni.

    Moja osobna skusenost s reklamaciami bola az smiesna – chlapcovi sme kupili clenkove tenisky, ktore sme po dvoch mesiacoch vratili na reklamaciu, lebo sa odlepili obe podrazky… Po mesiaci sme dostali zalepene topanky spat – to bola kladne vyriesena reklamacia. Lepidlo z nich bolo vidiet z kazdej sttrany. Pocas leta sme tuto obuv nenosili a ked zacal skolsky rok, asi po mesiaci sme mali ten isty problem. Opat sme dali topanocky reklamovat, ale to uz len preto, ze som chcela vediet, ako sa zachovaju. Samozrejme odmietli. Vraj za tak kratky cas sa neda tak znicit topanky. Obe podrazky boli cele odlepene a to sa podla mna neda spravit nosenim… Jednoducho kvalita…
    Ale clovek sa uci na vlastnych chybach a tak aspon vieme, kam chodit urcite na nakupy nebudeme.

    Katarina

  • cicajana píše:

    Scenár rovnaký… zakúpené vysoké čižmy za 50,-, v prvú jeseň nosené miminálne (do 10x), začal sa odlupovať vrchný materiál… no pre oveľa dôležitejšie (ťažké zdravotné)problémy boli uskladnené a vytiahnuté opäť až v septembri pred končiacou sa zárukou, keď som už zdravotne cestu do NR zvládla… boli celé vypraskané. Po reklamácii v OC CENTRO v NR mi do týždňa prišlo vyrozumenie o vybavení reklamácie… poškodenie som spôsobila nesprávnym používaním, ošetrovaním a údržbou!!! S oznamom, že ak som nespokojná, vybavý ma OBUV LUNA zo S. N. Vsi.
    … paradoxne som si v ten deň ešte u nich kúpila letné zlacnené sandále, ktoré som mala dnes 1x v meste a vydržali mi AŽ 3 hodiny. Podrážka sa začala odlepovať, materiál praskať…
    Pôjdem opäť reklamovať. Čižmy aj sandále dám na odbor. posudok, ale určite nie ICH firme do S.N.Vsi!!!
    NIKDY VIAC JOHN GARFIELD!!! Naopak musím pochváliť Deichmann, kde s reklamáciou nikdy nebol problém.

  • marek píše:

    Dobrý deň, týmto reagujem na Čudné praktiky niektorých predajcov – JOHN GARFIELD.

    Aj ja som sa stal v 11/2013 jednou z tých mnohá obetí, ktorým nebola uznaná v záručnej dobe reklamácia. Scenár je vždy ten istý – nejedná sa o výrobnú chybu a ani o materiálovú, ale sa jedná o opotrebenie obuvi zákazníkom.

    Okrem iného som v Obchodnom registri SR zistil
    http://www.orsr.sk/hladaj_osoba.asp?PR=%8Autar%EDk&MENO=Jaroslav&SID=0&T=f0&R=0

    , že sa naozaj jedná o tú istú osobu, ktorá o. i. má v predmete činnosti kúpu a predaj obuvi, ale pre mňa bolo zaujímavé zistenie, že v ich predmete činnosti sa nikde neobjavila činnosť, ktorá by ich oprávňovala zákonne kvalifikovane posudzovať obuv a vydávať odborné posudky.

    Preto sa pýtam, aké odborné posudky pri reklamácií dostávajú spotrebitelia a či naozaj sa nejedná o zavádzanie spotrebiteľa resp. či sa nejedná o nekalé praktiky uplatňované voči spotrebiteľom ?

    • pravdaaloz.sk píše:

      Pre kvalifikovanú odpoveď sa obráťte na SOI. Budete ich stanoviskom prekvapený.

    • Eva Hupkova píše:

      Je lepšie reklamovať tovar po 12 mesiacoch, vtedy si dáte posúdiť tovar sám .Ja som topánky reklamovala po týždni a posudzovala mi ho nejaka pani, ktorá sa tomu zrejme ani nerozumie, žiadne skúmanie materiálu ani výroby neprebehlo, len jeden pohľad a bolo. podľa mňa by to malo byť opečiatkované zeleným okrúhlym razítkom a nie firmou OBUV LUNA. Najviac ma zarazilo to, že tie topánky mi poslali aj neopravené, že vraj oni to nerobia. Tak ich teraz dám synovi nosiť ďalej a po roku ich dám na reklamáciu a na posúdenie ich pošlem sama. som presvedčená o výrobnej vade a preto to nevzdám.

  • pravdaaloz.sk píše:

    Súdnych znalcov z oblasti obuvi je možné si vyhľadať na stránke ministerstva spravodlivosti. Osobne mám dobré skúsenosti s pani Szabovou z Bratislavy.

    • majka píše:

      Aj ja som sa stala obeťou praktík John Garfield,12/2013.Praskla mi podrážka na obidvoch topánkach.Topánky som nosila bežne, možno 1/2 roka.Tiež mi odpísali, že nie je výrobná vada.Rada by som vedela ako môžem mechanický poškodiť topánky keď ich bežne nosím, mám mať uložené v krabici aby sa nepoškodili?Viete mi poradiť, koľko stojí ten posudok,prípadne by som poprosila nejaký kontakt na znalkyňu…Ďakujem

  • Katarína píše:

    Aj moju reklamáciu posúdili v Spišskej Novej Vsi, v stredisku záručných opráv, v ktorej figuruje to isté meno pána Šutaríka ako aj v prípade predajne JOHN GARFIELD. preto je viac než isté, prečo moja reklamácia dopadla tak ako dopadla…
    práve som napísala na združenie slov. spotrebiteľa a požiadala ich o pomoc pri riešení tohoto stavu, tak uvidím ako to dopadne.Aj pre mňa by bol odkaz na znalca zaujímavý, pretože ak je na jednej zimnej topánke upletený okraj iným spôsobom ako na druhej-okom viditeľné!!! tak to asi bude výrobná vada a nie moja…
    a tiež môžem povedať, že značka JOHN GARFIELD je pre mňa symbolom neférovosti a viac do ich predajne nevstúpim…

  • jana píše:

    Tiež by ma to zaujímalo, ak nie je problém, prosím pošlite mi kontakt na znalca,… moju reklamáciu posúdili rovnako, pričom je neodškriepiteľné, že ide o výrobnú vadu, alebo o chybu materiálu…. No žiaľ, neviem ich o tom presvedčiť…. Ďakujem.

  • Minusikk píše:

    Dobrý deň chcem sa spýtať u koho ste si dali vypracovať ten posudok… a rad by som Vás poprosil o kontakt na tu znalkyňu…ďakujem.

Odpovedať

Musíte byť prihlásený, aby ste mohli pridať komentár.